Det forudgåendesalgsforløb
Vi kigger på materialer, drøfter den valgte planløsning og økonomi, og endelig udarbejder vi alle relevante dokumenter, som begge parter underskriver.

Nødvendige forberedelser

1. Gennemgang af ønsker og krav
Inden byggeriet går i gang, er det vigtigt, at vi får et grundigt indblik i de drømme, du har til huset og sammen gennemgår dine ønsker og krav.

2. Tegninger godkendes og underskrives
Indretning og udformning af huset skal være endeligt bestemt, da vi ellers ikke kan lave de tekniske tegninger og beregninger, som bruges igennem hele byggeforløbet. Det er vigtigt, at vi har afklaret alle detaljer også med hensyn til placering af vaske og hvidevarer.

Når plantegningen er, som I ønsker den, får vi udarbejdet facadetegninger og beliggenhedsplan. For at kunne lave en beliggenhedsplan, skal vi bruge et måleblad med koordinater over grunden. Hvis der ikke findes et måleblad, skal det bestilles ved en landmåler. Vær opmærksom på, at leveringen af målebladet kan tage lidt tid.

3. Endeligt materialevalg
Inden vi bestiller materialer hjem til byggeriet, skal vi vide præcis, hvilke typer I ønsker. Mængderne sørger vi for at beregne, men typen af gulve, lofter, vinduer osv. skal vi have afklaret på et materialevalgsmøde. Her er der også mulighed for at vælge til eller fra i forhold til den indgåede kontrakt.

Når vi har gennemgået hele huset, og alle beslutninger er taget, skriver I under på det aftalte. Ønsker I at ændre noget herefter, kan det være forbundet med ekstra omkostninger.  

De endelige valg til inventar, såsom borplader, vaske, skabsfronter osv. tages på et møde hos køkkenleverandøren. Det samme gælder individuelle ønsker til husets elinstallationer, som afklares på et møde hos elektrikeren. Dette kommer til at foregå, mens vi venter på byggetilladelsen, og I vil blive kontaktet direkte af leverandørerne for nærmere aftale.

4. Løsning på økonomi
Du skal tage stilling til, om du ønsker ratebetaling eller betaling ved indflytning. 

Vi kan også tilbyde dig en samlet løsning for køb af grund, hus og finansiering hos os. Find blot en byggegrund for dit drømmehus, vælg huset detaljer og vi klarer alt det praktiske. Læs mere om eurodan TOTAL her.

5. Jordbundsanalyse bestilles
Når det er besluttet, hvor på grunden huset skal placeres, bestiller vi en jordbundsanalyse, der viser, hvordan undergrunden er lige præcis der, hvor jeres hus skal placeres. 

Fra vi bestiller analysen, til vi modtager den geotekniske rapport og får det præcise overblik over funderingsomfanget, går der 2-3 uger. Det er her vi får svar på, hvor meget ekstra fundering der er behov for, og I vil modtage et fast tilbud fra eurodan-huse på funderingsarbejdet.

Den geotekniske rapport vil blandt andet beskrive:

  • Grundvandsforhold
  • Jordbundsforhold
  • Funderingsforhold på grunden
  • Vurdering af den mest sikre og rentable funderingsmetode

6. Udarbejdelse af relevante dokumenter til underskrift
Blandt andet fuldmagt til byggetilladelsen og eventuelle dispensationer. Hvis der har været nogle betingelser i forbindelse med vores aftale, f.eks. bankens eller advokatens godkendelse, så skal I inden projektering skrive under på, at betingelserne er opfyldt.

Hvis der er betingelser, som ikke kan opfyldes endnu, men I alligevel ønsker at få udarbejdet det tekniske materiale, for at vi kan søge byggetilladelsen, så kan I vælge at betale 25.000 kr. på forhånd. Dette vil selvfølgelig blive fratrukket entreprisesummen ved færdigt byggeri.

VIL DU VIDE MERE?
RING 70 23 73 88
Vi kan også ringe til dig. Udfyld vores kontaktformular her, og fortæl os hvornår det passer dig at blive kontaktet af en af vores medarbejdere

Hjemmesiden anvender cookies. Vi bruger dem primært til trafikmåling, re-marketing og optimering af sidens indhold. Hvis du klikker videre, accepterer du vores brug af cookies. Vil du vide mere om vores cookies, og hvordan du sletter dem, klik her

close